31 okt. 2008

Sköna helg (där jag är nästan ledig)


Kom precis från jobbet, åkte med en kollega. Moppen är ju numera nästan total-avliden, så imorse blev det till att knata. Kvart över 6. Jippie. Som tur var hämtade Laila upp mig halvvägs. Är ledig nu, jobbar bara en kort tur på söndag morgon.

Lång dag på jobbet idag, mycket möten och extragrejer. Ibland undrar man verkligen varför man är där, när pensionärerna upptar 20-30% av tiden, allt annat resten. Suck, men men... Det är ju som det är.

Det är fredag som sagt, och jag är nästan sugen på att hitta på något. Robin är på hemgång från Trollhättan, han lovade att köpa med sig lite god mat och en flarra vin på hemvägen. Får se vad vi gör sedan, Sopi är ledig och var också sugen på att leka :)

Nu skall jag i alla fall 1) Sparka ut Dixie som vart inne hela dagen, 2) Plocka och förbereda maten, 3) Ta av mig skorna (fritt fram att kalla mig "geek")

love, luutra

Inga kommentarer: