13 mars 2013

Lyxfrukostar och samvetskval.

Ouff. Inne på biblioteket alldeles försent idag, och dessutom dömätt efter en frukost på Maleviks Kakhus med Robin. Jag och Robin vaknade imorse och märkte att elen var avstängd eftersom vi har elektriker som håller på att installera en jodfelsbrytare, så det blev frukost ute istället. Hemgjord fruktmüsli med goda nötter, kokt ägg, nybakta frallor med pumpakärnor och aprikoser, flera koppar nybryggt kaffe och så morotskaka på det med extra mycket färskost på toppen. Vi rullade ut därifrån, och matkoman var ett faktum. Jag kan lugnt påstå att det är ett under att jag sitter inne i stan nu, jag höll på att åka hem och lägga mig att sova igen efter den monsterfrukosten.

Men nu är jag här i alla fall, och redo att sätta igång med min rapport. Jag tror jag sitter här inne länge idag, som straff för både den extravaganta frukosten och för den syndiga sovmorgonen. Pisk pisk. Ida sitter bredvid och transkriberar intervjuer vilket peppar mig lite, jag menar, det finns ju alltid dem som har det värre än en själv....


1 kommentar:

Lax-Ida sa...

Haha, kul att man kan glädja någon.............