4 okt. 2013

Tankar från Midsommarberget.

Efter en jobbig sommar med många ups and downs så hoppas jag att det antågande höstmörkret har en dövande effekt på mitt röriga känsloliv som ständigt envisas med att åka bergochdalbana med mig. Ja, för det har faktiskt varit en rejält körig sommar. Faktiskt mer körig än vad jag många gånger har orkat med. Men som Sally säger; "det går ju inte att bromsa sig ur en uppförsbacke". Och med det citatet ringandes i öronen har jag lovat mig själv att fortsätta försöka, och ta dag för dag och tillåta mig själv att både må dåligt och må bra. För tillfället består ingredienserna för den framgångssagan av svartvinbärsté, Ture Sventon, mjuka kläder och enstaka dagar på jobbet fram till nästa år. Jo, för så blev det till slut. Jag påbörjade höstterminen på Samvetet i början av september men insåg efter redan efter en endaste föreläsning att det här inte skulle gå vägen. Lika bra att inse det och minimera skadan så mycket det nu går, tänkte jag och hoppade av kursen "Sociologisk fördjupning; kön, klass och etnicitet". Extrajobb får bli min melodi de närmaste månaderna.

Ja, så var det med det. Den senaste tiden har det varit lugnt här hemma. Ja, eller så när på en vattenläcka som kommer göra livet lite småkomplicerat för oss den närmaste tiden, men annars så. Kanske kommer jag inte ha så mycket att blogga om i höst, men man kan alltid fylla bloggen med recept, kattgos och höstmys. Och det är ju inte fy skam det heller.

Nu skall jag klä på mig lite kläder (ja, som hemmafru behöver man inte tänka på sådant förrän vid 1,2-tiden på dagen sisådär) och vänta på att Robin kommer hem från dagens 12 timmars arbete. Vi skall nämligen handla fredagsmusslor.

Och kom ihåg; "Använd bara pitolerna i nödfall, fröken Jansson. Endast i nödfall!"





Inga kommentarer: