25 juli 2013

Stachys byzantina.

Jaha. Inget blir ju någonsin som man tänkt sig, det vet ju alla. Därför skall man alltid se till att ha en plan B. Men var gör man när även plan C och D har gått åt skogen. Suck. Jag är hemma igen, vilket ger blandade känslor. Idag skall jag städa huset och sedan bada. Jag har ju faktiskt fått en ny bikini och en ny baddräkt. Hej valross med för lite kläder på er. Äh. Skitsamma.

Den första bilden är totalt ointressant och tagen på sjukhuset. Den andra bilden visar mina favorit"blommor" som växte inne på innergården. De har det fantastiska namnet "lammöra", just för att de mjuka bladen precis känns som små lena lammöron. Jag har älskat lammöron sedan jag var liten, och mamma planterade dem i trädgården för mig, där jag kunde sitta och känna på de ulliga bladen hur länge som helst. På engelska heter växten "silver carpet", vilket också är ett bra namn men inte hälften så underbart som just lammöra.



Inga kommentarer: