9 aug. 2013

Min vecka 32 2013.

Idag är det fredag, och det innebär att min sista lediga vecka av mina tre månader som fri som en fågel snart är över. Känns himla knepigt, om jag skall erkänna... När jag i maj satt och bläddrade bland de ändlösa tomma sidorna så kändes det som om denna ledighet aldrig skulle kunna ta slut, som en evighet. Men nu har sommaren snart kommit till sin ända och det är dags att återgå till vardagen. Den här sommaren har varit väldigt upp och ner, men det var visserligen väntat. Jag har varvat svarta hål och sjukhusbesök med fina saker som glassar, bad och loppisar. Och hey kompisar, vi hade i alla fall tur med vädret...

Krama, krama, krama ut det sista av sommaren. Så har de senaste dagarna sett ut. Jag har haft besök ett par, tre gånger med prat, bad, mat och varma ord. Jag har shoppat ett par jättefina, fruktansvärt ondskefulla ballerinor med spetsig tå och som jag hoppas kunna använda i någon månad till innan det är dags att lägga undan sommarskorna för den här gången (med massor av skavsårsplåster). Jag har ätit jordgubbstartletter med mamma och Robin och jag har sett Amanda få sin Jesper. Jag har rensat ut alla mina hästgrejor och sorgset gjort en lista över allt som skall skickas hem till Robins lillasyster efter flera år i garaget. Allt var väldigt smutsigt men jag blev förvånad över i vilket fint skick det mesta faktiskt var i. Och jag är glad över att de åter igen kommer komma till användning! Jag har hittat en riktig god alkoholfri mousserande på Systemet och hunnit rekommendera den till flera nära och kära. Jag och Robin har suttit på uteplatsen och gottat oss i det nya numret av Allt om Mat, diskuterat råvaror och drömt om recept. Jag har varit på H&M och hittat flera saker som skall införskaffas lagom till terminsstarten och jag har varit på Gärdets loppis med min älskade man och med min fina farmor. 

Ja, kort sagt; jag har haft det riktigt härligt!


Inga kommentarer: