22 aug. 2013

Sjukling!

Puh, vilken förmiddag. Det blev vårdcentralen hela förmiddagen för vår del, astman hade stegrat rejält när jag kom in med jag fick snabb hjälp med olika saker att andas in och kortisonsprutor. Massor av prover och nya mediciner, men gud vilken lättnad det var när astman började lägga sig... De sa att jag skulle bli "speedad" av en viss medicin men istället blev jag fullständigt klubbad och fick anstränga mig för att inte somna där på vårdcentralen den sista timman vi var där. Ingen stan för min del efteråt, med andra ord. Vi åkte hem direkt istället och åt lite lunch och nu har stackars Robin stressat iväg till jobbet för att jobba kvällen. Moderlig som man är är jag glad att hann äta något i alla fall innan han åkte. Nu skall jag först och främst försöka pilla bort alla tejpbandage som jag har i armveck och på händer (det värsta med att vara svårstucken är inte alla nålstick, utan att behöva dra bort all tejp efteråt...) och sedan vila en stund innan jag måste sätta mig och plugga. Pepp på den!


Aja aj...


Inga kommentarer: