17 aug. 2013

Sovit färdigt.

Godmorgon, eller godnatt heter det kanske. Jag gick och la mig redan klockan 8 igår kväll, så jag vaknade såklart strax över två och var klarvaken. Färdigsovig, så att säga. Så nu sitter jag lite vid Robins dator, grejar med bilder som ligger på kameran och sorterar. Det var en himla massor av matbilder som blev dåliga och som jag fick slänga, synd för maten och recepten var himla lyckade. Jag gjorde till exempel en gudomligt god kräftsoppa här om dagen, helt från grunden och enligt kostens alla regler, men bilderna blev jättedåliga så det var ju bara att slänga. Så blir det ju ibland, för jag vill ju inte lägga upp dåliga bilder. Inget kul.

Just nu väntar jag på att klockan skall bli halv sju så jag och Robin kan åka och handla. Han är också vaken, förresten. Knepigt, men vi har sovit dåligt båda två nästan hela sommaren. Det har aldrig blivit någon ordning på det, liksom. Tur att det är in i gamla vanliga vanor snart. Apprå på det så lider jag av världen beslutsångest. I period ett är jag antagen till båda kurserna som jag sökte till, och jag kan verkligen inte bestämma mig för vilken jag skall läsa. Den ena, Upplevelseproduktion, går på distans och känns himla spännande. Den andra är en fördjupningskurs i sociologi som jag läst tidigare, och heter Sociologi; kön, klass och etnicitet. Och jag älskar ju sociala kategorier, så den hade varit hur spännande som helst att läsa den med. Dessutom så går den från GU, så det innebär föreläsningar, workshops, seminarium, vilket i sin tur är lika med struktur i vardagen. Ett starkt plus alltså. Men jag skall läsa igenom kursplanerna i gen, och se om jag kan bestämma mig. Det är ett svårt val i alla fall.

Bröllopsdagsros


Inga kommentarer: