17 apr. 2013

Onsdagspyssel.

Morn morn'! Det blev inget bloggande igår, jag hade en djävulsk bok om tiden före första världskriget att mata mig igenom, och bokens innehåll adderat med faktumet att boken är skriven 1986 av en redan då lastgammal engelsman gjorde att jag hade annat att pyssla med. Det var läsning högt och lågt som gällde alltså.

Idag är jag på museet igen och känner mig riktigt taggad. Hoppas det blir en bra skrivdag. Robinson jobbar två nätter nu innan han är långledig, och vi klubbade redan vid frukostbordet imorse att helgen skall spenderas i lugnaste möjliga takt. Frukost i sängen, långpromenad och filmtittande står på agendan - absolut ingenting annat. Hoppas det blir fint väder så man kan vara ute. Bilden nedanför är tagen i mitten av mars förr året, redan då var det säsong för Converse. I år har jag bara haft på mig dem ett par gånger, och jag kör fortfarande på vinterduffeln. Dock är det snart dags att köpa jeansjacka och solglasögon, våren kan väl inte strejka länge till tänker man...

Nu skall jag ta kaffepaus innan jag sätter igång med dagens skrivande. Vi hörs senare!


Inga kommentarer: