8 apr. 2013

Right here.

Godmorgon! Idag är det måndag och det kommer bli en lååång dag. Först skall jag sitta på museet till klockan 16 (mycket välbehövligt) och sedan ikväll är det dags för en träff på Humanisten där vi skall gå igenom och diskutera tema 2. Ångest på den, kunde ha läst tusen gånger mer än vad jag gjorde i helgen. Men jag hoppas att det är högt i tak och att man tillåts diskutera mer ur den egna skallen än ur litteraturen, då skulle jag kanske kunna klara mig. Hoppas, hoppas, hoppas. 

Annars är allt lugnt och som vanligt. Jag hoppas på att svaret kommer i veckan  från Stadskontoret där jag har sökt sommarjobb i sommar, håller alla tummar och tår för att jag skall få komma på en intervju. Tänk vilken merit och vilken erfarenhet det hade varit! Och framför allt hade jag sluppit plugga i sommar bara för att få pengar... Där har jag sökt två kurser, dels en om rasismens historia (kul, men inte så nödvändig) och dels en om administrativ teknik (trist men kanske bra att ha i framtiden). Svaret från antagningen kommer i slutet av april, något till att vänta på.

Nu skall jag dricka kaffe och försöka börja reda i min bråkiga rapport. Hörs senare idag.

Inga kommentarer: