6 maj 2013

Tisdag.

Hej på er! Nu sitter jag på biblioteket (efter en lyxig skjuts av pappa från dörr till dörr) och skall försöka börja riva i rapportskrället. Idag tänkte jag bli färdig med hela stycket om genus, så jag kommer nog bli sittande här ett bra tag idag. Ingen matlåda så det blir nog en glamourös ensamlunch med mig själv och en Gorby, om jag nu orkar släpa mig bort till Hemköp. Ikväll blir det desto bättre; torskpaket med rödbetor, getost och färskpotatis, det ni! Det är underbart nu när våren kommer och man kan börja röja primörer, jag är trött på långkok och grytor nu! Jag har lovat Robin vit sparris med hollandaise nu när det svenska kommer, kanske till helgen? Vi får se.

Annars är veckan fullsmockad med göromål. Imorgon skall jag sitta på biblioteket och skriva, och mitt på dagen hinna med en loppis tillsammans med Robin och leta fina våriga blusar. Prommis hem på kvällen, Robin slutar inte förrän klockan tio. På torsdag skall jag plugga någonstans (var, allt är ju stängt?!) och sedan iväg på ett hemligt möte som jag tyvärr inte kan skvallra om här, men spännande är det! På fredag är det läkarbesök som står först på agendan, sedan in till stan för att plugga och sedan äntligen är det dags för världens mest efterlängtade dejt med Mickan, det var så himal länge sedan! Puh, det var nog allt! Nu skall jag sätta igång med rapporten! Later!






Inga kommentarer: