28 maj 2013

Två korta.

1. Dixie var borta hela söndagen, och när hon inte kommit hem på måndagsmorgon började jag bli riktigt orolig, eftersom hon aldrig är borta mer än någon timma i taget, och då dessutom aldrig går utanför tomten. Jag och Robin letade i två timmar och jag kände hur paniken började komma krypandes. Robin gick in en andra gång till grannen för att leta efter henne, och det var väl tur, för i ett stängt badrum på andra våningen hittade han henne, liten och pipig. Robin trodde att hon kommit in genom en öppen ventilationstrumma... Nu ligger mammas Indiana Jones i sin kanadafilt och vilar upp sig efter sitt äventyr. Puh!

2. Varför måste Robin alltid introducera mig för allehanda onyttigheter? Nu har jag ju fått uppleva hur fantastiskt god en Nutella-macka är, en erfarenhet som jag hade kunnat vara utan. Åh, nu blev jag sugen igen....



Inga kommentarer: