31 jan. 2012

Grekland 9 juni!

Den nionde juni bär det av till Grekland för att fira min och Robins tioårsjubileum, eller vad man skall kalla det. Vi träffades i gymnasiet när jag var 16 och Robin 18 år och det var 2002. Nu, tio år senare, tyckte vi båda att det var värt att uppmärksammas med en vecka i vackra, fantastiska Grekland.

Valet föll på Kefalonia, en ö i jonsika öriket som jag var på när jag var åtta, nio år gammal. Jag minns inte så mycket men Kefalonia verkar ha sina trogna fans. På Kelfalonia hittar man Myrthos, stranden som rankas som en av de fem bästa i hela Grekland, den otroligt vackra fiskebyn Fiskardo där jag och Robin har lovat varandra att dricka skumpa på kajkanten, vackra underjordiska droppstensgrottor, havsskoldpaddor och grön härlig natur. Jag tror Kefalonia blir superbra för vårt firande. När vi var på Karpathos hyrde vi en scooter hela veckan, men där här gången slog vi till på bil. Kefalonia är en stor ö och då blir det nog bäst med bil. Nu längtar vi!

(Den första bilden föreställer Myrthos, nummer två och tre fiskebyn Fiskardo, nummer fyra stranden Foki och den femte vårt hotell där vi skall bo.)





Inga kommentarer: