8 jan. 2012

Tankar kring vårens studier.

Söndag morgon och jag är ungefär lika rastlös som jag har varit hela helgen. Uppsatsen är inskickad och det finns inget direkt på agendan. Robin var ute i natt och ligger förtfarande och sover vilket innebär at jag får försöka roa mig själv. Jag har suttit och skrivit in vårens alla föreläsningar och studiebesök i min kalender för att försöka få en översikt över hur det hela kommer bli, och det känns som om det kommer bli en bra, om än ovanlig, vår. Hela våren kommer jag ha föreläsningar kvällstid, på tisdagar 18-21:00 och på onsdagar 18-20:00. Hur skall det gå att sitta i en föreläsningssal klockan nio på kvällen, jag som vill gå och lägga mig direkt efter Halv åtta hos mig? Det blir intressant.

Jag har också suttit och försökt kolla efter böcker, men tyvärr är det för tidigt att börja beställa på bibblan ännu. Synd, de lfinns så där härligt tillgängliga nu när ingen behöver dem, och sedan lär det väl bli fullt krig vid kursstart. Men börjar jag försöka beställa dem nu så lär jag ändå bli av med dem vid kursstart. Attans. Det gäller att maska, men inte för mycket...




Inga kommentarer: