8 feb. 2009

Avstämning med mig själv, tack & hej.

Dagarna rullar på. Har jobbat helgen nu, eller ja. Går av ikväll. Igår kollade jag och Robin på schlagerfiaskot, åt lasagne och drack ett glas vin. Mysigt. Nu när det varit så mycket det senaste (och är det fortfarande), är det viktigt att vara med varandra då och då. Vi har bråkat en del det senaste, för att vi båda mår så dåligt. Småsaker får bägaren att rinna över, trots att det inte är varandra utan situationen som vi är trötta på. Jag försöker ta det hela lite lugnare, jag förstår inte varför jag måste få sådan panik. Det är ju inte så att vi inte har suttit i det här tidigare, och visst är det som Robin säger, "det löser ju sig"!
Men jag är orolig och känner ångestklumpen i magen, och tusen "om" rusar i huvudet. Borde kanske börja med meditation eller något liknande.
Robin har i alla fall fått ett tips om att företaget Bravida el böhöver folk, så han skall kontakta dom i veckan. Hoppas, hoppas, hoppas!

Mamma och pappa är i Sälen nu, pratade med dom igår och snön bara vräker ner. Härligt! Skall bli så skönt att komma iväg, jag behöver det. Hoppas bara på bra väder, så man kan sitta på Toppstugans veranda, dricka Corona, sola och äta nygrillade hamburgare. Det är livet!

xxx, luutra

Inga kommentarer: