23 feb. 2009

I'm leaving on a jetplane (typ iaf)

Sitter på jobbet och försöker få timmarna att gå, har hoppat in extra och jobbar nattpass. Klockan är 10 i 12, 7 timmar to go. Blä, jag hatar att göra detta och lovar mig själv dyrt och heligt efter varje gång att jag aldrig mer skall jobba natt. Denna gång kommer inte bli ett undantag.

Har legat däckad i 6 dygn, årets influensa slog till hårt och skoninglöst förra tisdagen. Även Robin blev smittad, tyvärr inte samtidigt som jag utan först i fredags. För varje gång jag blir sjuk förvånas jag över tv-tablån dagtid. Det enda som går på mina skitkanaler är antingen tv-shop eller någon töntig tv-lek á la Jackpot eller liknande. Lagom inspirerande. Det är riktigt illa när man är glad när 1 timmes trav börjar på tv4 vid ett-snåret. Ett varv, två varv, tre varv... Spänningen är OLIDLIG. Det är bara speedway som är tråkigare att titta på.

Jag piggade på mig i helgen i alla fall, trots att jag inte är helt bra. Men i vanlig ordning låg min ekonomiska ångestklump i magen och vältrade sig, denna gång på bristningsgränsen, och jag kunde sjävklart inte hålla mig från att ta detta passet, trots att jag vet att jag inte borde. Idag har jag dessutom jobbat dagen, och imorgon skall jag jobba kvällen.

Imorgon (klockan är över 12!), åker vi till Sälen. Göttans :) Längtar, men jag hoppas att både jag och Robin får bli helt bra. Han går fortfarande där hemma och hostar och harklar sig, vad som är manlig ömnkan och vad som är rester från influensan är dock svårt att avgöra. Piper gör han i alla fall.

Återkommer förmodligen med ett ytterligare inlägg innan natten är till ända.

love, luutra

Inga kommentarer: