9 feb. 2009

Monday Gray

Idag har jag traskat runt i morgonrock, pyjamasbyxor och raggsockar. Och gjort mer eller mindre - ingenting. Jag gav det hela ett tappert försök, diskade lite och tröttnade. Istället tog jag fram ett recept jag tänkte köra ikväll.
Det blir amrikanska förtoner, Texmaexgryta Santa Fé:

Ingredienser
4 portioner

500 g lammkött
2 st vitlöksklyfta, pressade
1 tsk salt
1 tsk chilipulver
1 tsk oregano
1 tsk spiskummin
2 msk olja
3 dl vatten
1 msk kinesisk soja
1 dl matlagningsgrädde
2 msk vetemjöl
10 st nachos, krossade

Egen guacemole:

avocado, vitlök, citronsaft, lagrad ost.

Tillbehör
potatisklyftor, ungsstekta
majskorn
tomat
sallad

Skall försöka ta mig samman och börja plocka lite här, börjar dessutom bli hungrig efter allt surfande på alltommat.se :) Tur at jag lagt fram lammet på tining. Jaja, jag borde flytta på tvätten och bädda sängen. Klockan är trots allt halv 4.

luutra

Inga kommentarer: