5 feb. 2009

Ledig och typ... 80?

Min dator funkar igen, sitter just och och avinstallerar massa onödiga program. Fick igår mitt nya simkort till mobilen, så jag skall installera det nya PC Suit för att lägga in lite ny musik i telefonen osv. Tog bland annat bort TheSims, helt sjukt hur mycket plats det tar.

Idag skall jag försöka få lite skolarbete gjort, plus ringa några samtal jag skjutit på. (Kaspersky blinkar i 180, VAD VILL DEN MIG!!??) Skall fösöa bli klar med PowerPoint uppgiften idag, sedn är det bara mördar-Excel kvar och slutprov. Funderar på vilken kurs jag skall ta sedan, Historia B, kanske?

Ett annat i-landsprobem som håller mig vaken om nätterna, är om jag skall ta bort Explorer från datorn och lägga in Firefox ist. Men jag HATAR Firefox. Ligger och tänker på det norska Opera, men det har jag aldrig sett. Skall tydligen vara det allra bästa.

Ikväll blir det Bouillabaisse.

Ingredienser
4 port
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
8-10 musslor med skal
600 g fiskfilé av blandade sorter
smör-&rapsolja, oliv
1 burk krossade tomater, 400 g
1 dl torrt vitt vin
8 dl vatten
4 msk konc fiskfond
1 tsk timjan
1 tsk fänkålsfrön
1 pkt saffran, 0,5 g
100 g skalade räkor (250 g räkor med skal)
2 msk hackad persilja
1 dl Arla Köket crème fraiche
1 pressad vitlöksklyfta

Inga kommentarer: