29 juni 2011

Norska vikingar och antisemitism.

Igår var jag och E och åt lite tapas och tog sedan en öl. Jag brukar inte vara särskilt privat här i bloggen men jag känner att jag måste berätta vad som hände i slutet av "kvällen". Jag och Emelie hamnade tillsammans med hennes ex och dennes ytliga bekant, som var norrman och till en början verkade ganska vettig. Han sa sig vara kock, samarbetade med Leif Mannerström på något sätt och tävlade i matlagning på en högre nivå. Dessutom hade han släppt två kokböcker.
Efter någon drink bjöd han in sina minderåriga kusiner och bjöd på rom (mycket pinsamt att sitta vid samma bord och bli påkommen av bartendern på den), vilket egentligen inte störde mig även om han ett tag verkade tro det.
Det som egentligen fick mig att gå senare var att snubben upphörligen började tjata om hur mycket han "hatade judar". Med mig, av alla människor. Han verkade fått för sig att jag var jude på kuppen och satt och stirrade argt på mig. Det slutade i alla fall med att jag gick, jag umgås helt enkelt inte med människor av den åsikten, oavsett om jag är jude eller ej. Han verkade inte heller ha några argument för sina uttalanden, vår norske kock. De var bara "äckliga och smutsiga". Tur att han var så intelligent att han inte låst sitt FB-konto så utomstående inte kan hitta bilder på honom, så här har ni en bra bild på rikspuckot. Jag slänger in lite nyckelord så han hamnar högt upp på Google. Christian Gustavsson+kock+Frognerseteren+Kungsbacka+Oslo. Tada!



2 kommentarer:

Ida sa...

Vilken idiot! Bra gjort Jullan!

Anonym sa...

haha! Gött julia!!!