17 juni 2011

Planen; att äta oss genom världen.

Njutningar världen över. Så är det!
Här kommer tre riktiga matupplevelser från mina sista 4 utomlandsresor. Den första bilden är tagen för ett par veckor sedan i Berlin. Någon timma efter att flyget hade landat satt jag och R på ett brunchcafé vi fått rekommenderat, uppkallad efter den ryska astronauten Jurij Gagarin. Vi beställde in (precis som vi blivit tillsagda) deras "breakfast to share". Resultaten av beställningen? Två giganstiska tallrikar med den mest fantastiska frunkost jag ätit. Bröd, röror, ägg, pannkakor, korvar, skinkor, ostar och marmelader bland annat. Yummie för hungriga flymagar!
I Kanada (i den här mappen var det svårt att bestämma matbild kan jag säga...) var vi på Tuppy dog och åt ordentlig korv i bröd med Tuppys mammas inlagda ägg. Halv special? Släng dig i väggen, Glenn!
Grekland. Grekland, Grekland, Grekland. Bättre än såhär blir det aldrig. Trötta fetr timmar med snorkling och sol masar man sig upp 10 meter ovanför vattenbryne5t och slår sig ner på strandens taverna. Medans man kikar i menyn, skuggad av pinjeträden, så beställer man in tre självklara saker; tzatsiki, grovt bröd och en kall Mythos. Endas här på jorden är man lycklig.
Sista bilden är tagen i Ryssland. Mother Russia, så att säga. Här åt jag och min syster en fantastiskt georgisk gryta på lamm, tomat och koriander. Förmodligen den bästa grytan i hela mitt liv. Att gubben i dörren på restaurangen förmodligen var sötaste gubben någonsin gjorde inte saken värre. Mumma för mage och hjärta!







Inga kommentarer: