9 juni 2011

Sillprovning på Marstrand.

Här kommer några bilder från min och Robins dag uppe på Marstrand i måndags. Det var sista dagen på "Sillens helg", och nästa gång tror jag att vi åker upp på lördagen istället. Allt var egentligen jättebra, men det märktes att flera av restaurangerna (de som var lite sämre) hade lessnat på sill-grejen och sket lite i vilket både när det kom till service, hur de presenterade och serverade sillarna. Dåligt men jag tror som sagt att lördagen var bättre.
Två restauranger som inte tappade fokuset på (den inbördes) tvälingen och på servicekänslan var Grand Hotell och Societetshuset. Superbra på båda!

Snygga sillpass - nästan lika coolt som... Wacken eller så!



Robin på färjan. Trött...



Jag i baren på Drott.



Bästa sillen kom från Societetshuset.



Löksill från Arvidsson's.



Jag i sommarklänning.



En annan favorit; pepparrotssill med skirat smör från Grand. Gott!



Inga kommentarer: