9 juni 2011

On the river again'.

Besvikelsen är på tok för stor för att kunna hanteras.
När det gör för ont, hur gör man då? God bless those pretty things. Hon sa ju aldrig vad hon behövde; ändå. Det sa inte du heller.
Jag borde vara nöjd men är det inte ändå. Ändå, ändå, ändå. Ändå.

Like the Mississippi mud, sa någon. Någon sa att det var särskrivning, men jag sa att de inte hade känslan för språket. För då särskriver vi ju mest hela tiden.

Cause I been sittin' on the front porch
Watchin' the world go round
Through the eyes of a fool, head like a rock
My whole world tumblin' down


Det blir inte vackrare än så här. Jag vet att ni känner känslan. (Marshland. Jim Beam. 9.11 Magnum. Front proch. The dog. Here and then.)

Whiskey-drunk on a Saturday night
She caught his eye comin’ out of the light
Half way there he had to get in a fight
Back home that’s just the way it goes


Nu skall jag sova. Puss på er alla. Det här kommer jag ta bort imorgon. Innan ni kommer att se. Utan paranteser. Love. Eller?

Inga kommentarer: