18 nov. 2012

Helgrapportering!

Ah, vilken helg. Igår var jag och Robin inne i stan, shoppade och var på en fin italiensk restaurang (recension nedanför...) och hann med ett loppisbesök. Vi var helt utslagna efter thanksgiving-firandet på fredagen, så efter stan åkte vi raka vägen hem och la oss på sofflocket och såg tre filmer på raken och proppade i oss lussebullar och kaffe. Klockan 9 skrek min kropp "sömn" och på den vägen var det.

Idag orkade vi oss upp i hyfsad tid. Handling, stor frukost hemma och sedan gudstjänst i Släps kyrka. Jag skall verkligen bli bättre på att ta mig i kragen och komma iväg, väl där är det underbart mysigt och ger tid för eftertanke. Det var söndagen innan domsöndagen idag, och nattvard som jag tog. Robin som inte är så van vid kyrkobesök var positivt överraskad när vi gick därifrån och lovade att vi skall komma iväg oftare, så bättring på det planet alltså!

Kyrkkaffet intogs inte i församlingshemmet utan hemma i köket istället och Liv kom på besök, hon är hemma från Stockholm. En kanna té och några timmars prat. Mysigt så det förslår. Nu har vi ätit lite kalkonrester här hemma och jag är på väg upp i soffan för att dega. Nästa vecka skall jag verkligen satsa på plugget så jag ser till att jag inte halkar efter, jag har ju verkligen haft långhelg nu med fyra dagars pause från plugget, men det har å andra sidan vrit välbehövligt. Plugga hinner jag med ändå :)


Inga kommentarer: