15 dec. 2012

Chilli Resturant and Bar (recension)


Igår var vi på Chilli Resturant and Bar på Olivedalsgatan, granne med Lilla Tavernan. Vi hade köpt en deal på Let's deal som gav oss femtio procent på matnotan, och nu var det dags att utnyttja vårt erbjudande. Inredningen var mysig med många chilidetaljer (som såklart föll mig i smaken) och toaletterna nyrenoverade och rena. Pluspoäng här alltså. Vi beställde varsin förätt, jag och Ida tog vårullarna och pojkarna körde på calamares. Båda var mycket goda. Till varmrätt tog alla kött utom jag som slog till på en hel red snapper, lite av en gammal dröm som fick gå i uppfylldes. Om du inte vet vad red snapper är, så googla. Min var friterad och vit och fast i köttet. Bra! Kanske hade jag önskat lite roligare tillbehör. Till dessert blev det en underbar liten mangotårta med fruktpuré och bär, även den väldigt god, men som alla dessterterna jag äter; tyvärr för snål portion. Men jag tror att det handlar med om mig än själva restaurangen. Servicen var snabb och uppmärksam, inget att klaga på där. När vi gick därifrån så hade vi betalat ungefär 200 kronor var för en trerätters, vilket kändes prisvärt. Restaurangen var bra, men kanske inte så extrem som jag hade hoppats på. Jag fortsätter mitt sökande...


Inga kommentarer: