6 dec. 2012

Torsdag.

Morn morn. Torsdag, fint väder (men förbannat kallt), frukost i maggen och planering för dagen. Packa väskan och samla ihop litteratur som skall med. Idag skall jag börja läsa inför nästa uppgift i historiebruk som handlar om "svåra" kulturarv, som tex. Auschwitz och liknande, det skall bli spännande. Vi hade faktiskt en debatt på den senaste föreläsningen i Samtidsarkeologin angående föremål med ett mörkt förflutet och huru vida de skall visas upp på utställningar osv. eller inte, och jag verkade vara ganska ensam om att vara tveksamt inställd till det. Alla andra tyckte att det var en självklarhet, för annars finns det enatt man cencurerade historien, men jag tycker inte det är lika självklart på grund av den etiska aspekten. Intressant debatt, och intressant att jag var så ensam om min åsikt.

I alla fall. Robin går på jouren idag så vi är glada för minusgraderna. Det blir kanske inte lika mycket utryckningar då. Jag blir lite senare in till stan idag och skall bara sitta och läsa innan jag åker hem med Robin, som skall på julbord ikväll. Mysigt för honom, trist för mig. Jag skall laga stuvad potatis och gravad lax med hovmästarsås. Titta på TV och ha det bra, smälla i mig clementiner och läsa min nya Ann Rosman. Jupp, så får det bli. Hej hej!


Inga kommentarer: