12 dec. 2012

Himalaya, Göteborg (recension).


Himalaya, en nepalesisk restaurang på Smedjegatan 1 I Göteborg, blev av mig och Ida utsedd till dagens lunchställe. Vi knatade dit i snön och hamnade i en ganska tom lokal. Ordentliga stolar och bord. Dukar på borden. Inget att klaga på här. Jag tog en vinadloo med fläskkött och Ida en tandorikyckling. Först fick vi en liten sallad med god dressing. Maten kom snabbt tillsammans med varmt naanbröd (Guds gåva till människorna). Det var första gången jag åt nepalesisk mat och jag kan inte påstå att jag är så mycket klokare efter det här lunchbesöket. Maten var jättegod, fin gryta och bra ris, men jag tänkte kanske inte just så mycket "Nepal". Det var goda, men väldigt snälla smaker. Kanske hade maten tjänat på lite mera krydda och fart? Vad vet jag, jag är ingen nepalesisk kock. Men maten smakade som sagt bra och servicen fungerade fint. Tillsammans med rena toaletter och lagom pris för en dagens (79 kronor) gör stället värt att besöka. Helt okej lunchhak!






Inga kommentarer: