11 jan. 2013

Parfymer att välja imellan.


Jag gillar parfymer. Här är de jag använder allra mest (men varför slarvar jag alltid bort korkarna?), och om du vill ha lukta-gott-inspo så kommer det här. Från vänster...

1. Den klassiska Burberry Touch. Tung och lite damig, passar utmärkt dagar man har kavaj, tajta mörka jeans och klackar. Dagar när man vill göra ett profisionellt intryck helt enkelt! Blommig och med inslag av svartvinbär, tranbär, jasmin, ros, cederträ och vanilj.
2. Paris Hilton - Just me. Bra vardagsparfym. Lagom söt och nästan lite sträv i doften, fast på ett positivt sätt då såklart. Glamorös, trendig, flirtig och kul, beskriver de den själva som.
3. Min andra Bubrerry, denna heter Tender touch. Även den klassisk och lite stram, men fruktigare än den vanliga Touch. Parfymen har en sofistikerad ton av persika, iris, fresia, viol, ros och sandelträ.
4. Hugo Boss, Boss Intense. Den perfekta kvällsparfymen, kryddig, mörk och feminin. Härligt förförisk!
5. En av minda favoriter som tyvärr inte går att få tag på längre, av Cartier, Delices De Cartier. En feminin doft med inslag av fryst körsbär, bergamott, jasmin, ambra, mysk och sandelträd. Luktar vuxengodis!
6. Tillsammans med min Escada Especially är Juicy Couture Couture Couture min absoluta favoritfarfym. Flaskan är som en juvel, och doften är tung av rosa rosor. Mina tankar går till 30-talet när jag doftar på den... Toe die for, helt enkelt.
7. Elizabeth Ardens Mediterranean är söt, och luktar faktiskt som den lovar; hav. Bra till kvällen!
8. Den sista parfymen är ytterligare en som tyvärr inte längre finns att få tag på, tror jag i alla fall. Clinique Happy To Be av Clinique är en enkel, lätt och fruktig doft. Jättebra på dagen och när man har en luftig sommarkjol på sig och vill vara; just happy!






Inga kommentarer: