15 feb. 2013

Biblioteksdag.

Nu sitter jag och Ida inne på UB och fredagspluggar. Jag sitter och skriver på en diskussionsfråga gällande relationen och skillnaden mellan utbildning och bildning. Jag saknar mamma när jag sitter och skriver på ämnet, hade allt varit som vanligt hade jag kunnat diskutera det med henne. Det är ju hennes ämne!

Igår var det Alla hjärtans dag. Vi hade som vanligt sagt att vi inte skulle uppmärksamma dagen, men när jag kom hem (nyklippt, det kommer bättre bild sedan!) så hade min finaste honey gjort en lyxig sallad med räkor och varmrökt lax, köpt en underbar bukett med ljusrosa och vita rosor (han har en sådan himla bra smak min Robin!) och i ett paket fann jag en ny kokbok som jag önsakt mig länge, Texmex från grunden. Den var superbra och kommer användas flitigt när fastan är slut! Fastan ja... Jag fuskade igår. Det blev både godis och ett glas rött vin... Ida säger att Gud ser allt, men jag tänker att han kan bortse från det snedsteget, det var ju trots allt Alla hjätans dag... Hoppas jag...



Inga kommentarer: