12 feb. 2013

Fasta!

God morgon! Andra fastadagen och jag mår helt okej! Robin detaoxar just nu men jag ville inte haka på det utan prova det här istället, både av nyttighetsskäl och religösa skäl. Jag gjorde en liten mjukstart den här gången med lätt frukost, flytande föda på dagen och lätt middag på kvällen. Det här funkar super, tycker jag! Känner jag att detta går smidigt hela veckan (eller två veckor) så tänker jag fasta på "riktigt" veckan innan påsk. Många undrar varför man gör detta, fastan är ju nästan helt borta inom den protestantiska tron och inte heller särskilt betydelsefull inom katolicismen, men jag tyckte det verkade som en bra grej att prova. Det handlar om att avstå något för att få eftertanke för något annat, så det finns inga benhårda regler. För mig funkar det jättebra med den här maten, och sedan har jag dragit ner ordentligt på cigaretterna och försöker avstå kaffe. Okej, det blev en kopp igår.... Bättre det än mina vanliga sex. Här kommer en länk till Svenska kyrkan där man kan läsa lite om protestantisk fasta: http://www.svenskakyrkan.se/default.aspx?di=737896

Idag är det Pedagogen som står på schemat med rapportskrivning. Efter det skall jag hem och powerwalka med Mikaela. Ha en fin dag!





Inga kommentarer: