8 dec. 2008

Aningens nedstämd

Idag pratade jag med min chef angående mina helger. Eftersom hon är ny och maniskt rädd att göra fel så vägrade hon låta mig ha kvar mina helger och sätta en timvikarie på resten av tjänsten. Poängen är den att man skall låta kommunen sätta en lasad nisse på dom fyra månaderna (vem nu som vill vara på en arbetsplats i 4 månader), för att dom har sk förtur till dessa vikariaten. Den andra poängen är att min arbetsplats så vitt jag vet alltid har varit lite luddiga i den frågan, jag känner inte till en människa under mina 4 år (ok, en) som fått sina vikariat på det sättet. Det har helt enkelt skötts internt.
Så nu står jag här utan extrajobb i vår när jag skall börja plugga, vilket är väldigt nedslående med tanke på i min tur maniska rädsla för att ha det tufft ekonomiskt. Jag vill inte vara bitter, men det är svårt. Jag har ställt upp så mycket för Bukärrsgården under dom här drygt 4 åren jag har jobbat där, och gladeligen tagit på mig extrauppgifter jag inte behövt ta på mig. Knappt en semesterdag har jag heller haft, jag vet att det helt och hållet är mitt egna fel, men ändå. Det enda jag ville ha var dom där förbannade helgerna.

Nu vet jag inte riktigt vad jag skall göra, antingen skaffa mig ett nytt extrajobb, men det vet jag faktiskt inte om jag orkar. Inte både det och plugga 100%, jag är ju redan så trött! Samtidigt vet jag att det är mycket jävlar anamma i mig när det väl gäller. Vi får väl se. Jag försöker tänka på om man kan försöka dra ner lite på de fasta utgifterna, men jag vet inte riktigt vad. Hyran är ju som den är, och jag vill verkligen inte flytta... Äh, det kanske löser sig i slutändan. Jag vet att det är en ful ovana, men ibland är det svårt att låta bli att vara pessemistisk när allt ser grått ut.

xxx luutra

Inga kommentarer: