1 dec. 2008

Day-O

Väcktes kl 9.07 imorse av mobilen som ringde. Det var min lillasyster som upplyste mig om att jag försovit mig och skulle vart på gymmet med henne för 7 minuter sedan. Suck. Vi får ta det imorgon istället.

Anledningen till att jag försov mig, kap 7.

Imorse (leaving my mother in Spain), stod Robin här i dörren, med väskan prydligt packad och sa farväl. Borta i tre nätter skulle han vara, karlkräket. Lämnade mig gjorde han med en lätt kyss och med en tår rullandes längs med min kind.
Jag och Robin har varit tillsammans i snart 7 år, och vi räknade ut att detta var det längsta som han och jag nånsin varit ifrån varandra, 4 dagar och tre nätter. (Jaja, vi kom ju på dom där två veckorna när han var på intensivkurs i Sunne för körkortet, men det var ju så himla länge sedan, så det kan väl ändå inte räknas??)
I alla fall, så handlade jag just som den goda flickvän jag är nu när Robin skulle resa sin väg, och gick upp med honom klockan 5 och drack kaffe.

Så mycket jul har jag inte hunnit få till här hemma ännu, bara en adventsljussake i köksfönstret, en hyacint i sovrummet och 4 dansande får i köksfönstret. ja, ni hörde rätt, dom har äntligen kommit! :D Jag är numera ett steg närmare nirvana, och kan även bocka av ytterligare en punkt på min Saker-att-äga-innan-jag-dör-lista. Bildbevis nedan.



För övrigt så har nu fått hem mina betyg som jag skickade efter, och tro det eller ej, dom var inte så hälften så fantastiska som jag kom ihåg dom. 900 poäng saknades där på pappret, för att vara exakt. Men men, nu skall jag i alla fall läsa in skiten och jag hoppas att allt kommer gå som planerat. Här nedanför följer en lisa på kurserna jag tänker läsa, och vissa har även mer eller mindre rimliga ursäkter brevid, till varför jag inte klarade dom. Jag känner att ibland kräver sina saker en förklaring.

* Datorkunskap 50 p. - Ok. Jag klarade 2/3 delar i kursen med MVG, men när det kom till Excel så la jag mig platt. Jag hatar allt som har med matte och räkna. Men nu har jag fått självlära mig i Excel på jobbet, vilket faktsikt har varit lite småroligt. Med andra ord, detta har jag som i en liten ask. (detta är nog faktiskt den mest pinsamma punkten på min lista)

* Projektarbete 100 p. - Jag kom på min grupps ämne, ryska revolutionen, men jag hoppade av. Gruppen fick MVG.

* Geriatrik 100 p. - En av kurserna jag hoppas kunna validera bort, eftersom jag har så stor erfarenhet redan. Jag har valt flertalet vårdkurser, bara för att det känns eneklt att få poäng den vägen. Kan jag inte validera läser jag ändå.

* Palliativ vård 100 p. - Ytterligare en vårdkurs.

* Religion A 50 p. - Jag har redan Religion B, men inte a-kursen. Fråga mig inte varför, jag var väl inte där.

* Geografi A 100 p. - Starkt minne av att jag hade, men tydligen inte. Jag som tycker det är roligt med geografi! Jag var väl inte där.

* Bokföring, grund 50 p. - Kommer se bra ut när jag söker min KY-utb.

* Administration A 50 p. - Samma anledning som ovan...

* Omvårdnad 150 p. - Validera.

* Samhäll C 100 p. - Jag hade VG i både samhäll A och B, så det lär gå lätt.

Efter detta saknas det bara 50 poäng, vilket jag självklart skall läsa. Har bara inte riktigt räknat ut vad jag skall ta, men jag skall upp på Kompentenscentrum här i dagrana, så jag hoppas kunna få hjälp där ifrån. En annan tanke ligger och gnager, och det är om jag inte får validera. Hoppas verkligen det, det skulle underlätta något otroligt för mig. Hoppas, hoppas.

Nä, nu skall jag återgå till mina kvinnosysslor som ensam soldathustru. ^^

Inga kommentarer: