7 dec. 2008

Tiden innan vägskälet.

Oj så spännande, oj så lite tid! December skulle behöva vara dubbelt så lång!

Den största & glada nyheten, i fredags sa jag upp mig & börjar skolan den 5:e januari! Jag är rädd, pirrig, nervös, lycklig, orolig och lite mera rädd, allt på en och samma gång. Fast mest glad, såklart. Orolig är jag för att vi kommer minska vår inkomst ganska drastiskt, men det är ännu inte klart om jag får behålla mina helger på schemat. Just det är väldigt viktigt för mig, jag nojar alltid så fort det kommer till pengar.
Jag börjar i alla fall först med datorkunskapen, och ett par veckor senare följer samhäll C och projektarbetet. Skall bli spännande, jag är bra på att skriva. Det var väl egentligen den enda biten i skolan som jag hade lätt för. Jag skall i alla fall dessutom läsa diverse strökurser, bland annat bokföring grund och administration A. Skall bli så himla skönt att äntligen få avsluta det här, så att jag kan börja plugga på riktigt till hösten, och verkligen bli något. Visst, jag älskar mitt jobb på Bukärrsgården med alla mina pensionärer och kollegor, men jag hade nog inte velat kalla det mitt kall. Visst är vården bra, men jag vill mer. Jag vill bestämma över andra! ;) Jag kan inte föstår människor som nöjer sig (nu pratar jag definitivt inte om vården), men att gå utan utbildning och möjlighet till förändring hela livet enbart på grund av lathet. Det skrämmer mig nästan.

Nästan veckas att-göra-lista


- Kontakta Sensus och se om jag kan ligga efter med min ansökan till projektkoordinator.

- Kontakta Medlearn och se vad och när jag kan validera.

- Skriva klart ansökan för Mrio och Euductus och lämna in på Kompetenscentrum.

- Posta reg-lappen till ID-registret.

- Lämna prover på labb.

- Köpa julklapp till Van, farmor och kollega.

- Lägga upp min spetsklänning för adventsfesten, samt köpa accessoarer till.

- Helst sola 2,3 gånger. (gärna också gå ner fem kilo -.-)

- Handla och planera och laga mat för festen på fredag.

- Rida Tim onsdag.

- Hjälp =/


Ja, i alla fall. Veckan som har gått har jag inte gjort något speciellt egentligen, utan mest faokuserat på det jag måste göra, jobba och alla smågrejer runt omkring. Jag har varit ledig hela helgen, vilket har varit jätteskönt. I fredags var jag hamma med Robin och hade det mysigt och romantiskt (hej mamma), skänt att få koppla bort jobbet och bara slappa. Vi åt middag och tog det lugnt, ganska tidigt i säng. Igår åkte jag och Robin in till stan och letade efter klänning till mig, det blev en svart spetshistoria jag egentligen inte ville ha, men jag skall se till att få den upplagd så blir det nog jättebra. Det var en ganska enkel design, axelbandslös och helt i spets, men jag skall klippa bort underkjolen och med rätt skor och avancerad frisyr blir det jättebra. Skorna jag skall ha är svarta, livsfarliga mördarpjux från asos.com med 13-14 cm hög klack. Jag kommer bli så snygg ;)



Sedan gjorde vi lite andra ärenden, handlade lie mat och köpte glögg. På eftermiddagen träffade jag Mikaela och Alexandra i Kungsbacka och fortsatte planera för fredagen. Det går bra nu, känns bara lite stressigt men det skall bli skönt att få komma igång. Jag tror bara jag får lite ångest när jag står här en vecka innan och känner mig lite handfallen, jag kan ju inte göra något direkt nu. Känns lite svårt.
Efter Kungsbacka följde Alexandra med hem till mig, vi drack glögg och provade att äta pasta & ratatouille (Ha! Jag stavade rätt på första försöket!)med slickkrage, tröttnade och åkte vidare för ett glas vin på Särö Hus, Blomstermåla var stängt och ingen av oss orkade åka någonstans. Men med en lögn som löd som något i stil med "våra väner äter julbord på Blomstermåla och vi får inte komma in och vi skall åka med dom sedan", så var det inga problem. Vi båda konstaterade dock att det kändes som vi plankade oss in, som om vi gjorde något riktigt förbjudet. Kvällen var lugn och vi satt mest och pratade, men som alla vet är ingen "utekväll" komplett utan i alla fall minst en dåre som ger sig på en. I detta fallet var det en ordentlig överförfriskade chef i 40-års åldern, som anklagade mig för att vara dum i huvudet, oerfaren och självmordsbenägen då jag diskuterade med hans yngre kollega vad en sista måltid i dödscell hade bestått av. Intresant ämne, enligt mig, uttjatat ämne engligt mina närmaste. Antydning på suiciderisk, i hans ögon. Efter att han skällt på mig och kallat mig saker, så frågade han om jag ville följa med honom och bada. Att folk ens kan med, jag noterade dusstom att han var gift. Jag och Alexandra gick då i alla fall, men om man bortser från idioten med självmordsanklagelserna, så hade vi jättemysigt. Här halvligger vi i clubsofforna och dricker vin, iaf.




xxx, luutra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lämnar du bg?! hemska tanke! :(