2 dec. 2008

Älskade lilla katt

Idag är det min lediga dag, men trots det (eller kanske beroende på det?), är det fullt upp som vanligt.
Tidigt imorse var jag & mamma med Curry och Dixie på Västra Djursjukhuset. Båda skulle vaccineras, och Dixie skulle dessutom steriliseras och märkas. Äntligen.
I natt blev det i princip ingen sömn alls, med tanke på att vi blev tvingade att hålla katterna inne eftersom vi skulle iväg så tidigt. Klockan 2 körde dom igång på allvar i projekt "Riva huset", och klockan 4 tröttnade jag och stängde in dom på kontoret. Hur två 6-kliosklumpar kan föra så mycket oväsen är för mig ett under. Klockan 7 imorse när vi skulle iväg, satt dom där och tittade förundrat på mig vid frukostbordet. "Varför får inte vi gå ut?", och framför allt, "Varför får vi ingen mat?". "Vad är ditt fel, egentligen??". Mjodå. Väl inne på sjukhuset gick allt bra, Curry fick sin spruta och vi fick med honom hem. I bilen sjöng han opera, egenkomponerad med text som handlade om att han aldrig fick någon mat.
Dixie som till skillnad från sin bror egentligen aldrig behövt uppsöka varken djurdoktor eller djursjukhus, tog det hela med ro. I bilen pep hon en gång, förmodligen bara för att hon var så trött på sin ylande brorsa. Väl inne hos veterinären låg hon lugnt i korgen och tittade på Curry som satt uppblåst på fönsterbrädet i undersökningsrummet och förberedde sig på sin förvandling till Ninja-Curry. Han gör den rollen väldigt bra, btw. Jag och robin skall hämta Dixie ikväll direkt när han är hemma från jobbet, i alla fall.

Klockan 12 skall jag och syrran träna, och ikväll blir det hem en stund till Alexandra med Mikaela. Mycket kvar att planeras.

luutra.

Inga kommentarer: