16 dec. 2008

Christmas goes fancy/flyter på ytan

Sitter och laddar upp bilder från festen på facebook och bloggar lite, pappa skall komma om en kvart och föjla med mig och lämna prover. Robin kunde inte ta ledigt idag, men imorgon har jag honom hela dagen. Skönt.

Festen i fredags var hur som helst superlyckad, både jag, Alexandra och Mikaela mötte våra blickar lite förvånat över bordet, när vi efter ca 10 minuter märkte att ljudnivån var så hög av allt babbel, att vi inte kunde överrösta dom. Lyckat, som sagt.
Klockan 9 möttes jag och Alexandra upp efter en köldbiten cykeltur på banvallen, och vil cyklade hem till mina föräldrar och började förbereda. Mycket dukning i början, tänk att bara sånt tar en sådan tid. Mikaela ramlade in med mormor i släptåg (snälla mormor som kör & fixar bordsdekorationer), stressad men glad. Vi drack glögg, la sista handen vid dukningen och satten i gång med maten.

Gästerna började anlända vid 7-8, åt gjorde vi inte förren vid halv 9, 9. Välkomstdrinken som vi haft sådan ångest över (nu vet vi att det bara är att gå in med receptet till en bar, man behöver inte köpa alla ingridienserna för att provlaga), var supergod. Mycket sprit, ja, men god. Och glittrig Alexandra! Kommer definitivt göra den igen.
Maten var också bra, men vi hade tagit i i underkant! Farligt, fraligt, med 15 hungriga gäster kring bordet. Men allt gick bra, det blev proffsiga resurangportioner och med tillbehör och allt kring så blev det nog strålande. Efterrääten serverades, och efter det blev det glögg och spel. Kul hade vi! Men med så mycket jobb det har varit, så kommer det nog dröja innan jag ger mig på detta igen ;)Svårare än vad man tror, och så sjukt mycket planering!




Bilder ligger som sagt på facebook.

Inga kommentarer: