25 dec. 2008

Årets skörd & mer där till - God Jul, SUCKERS!

Annandag Jul och jag skall snart skall jag med pappa för att handla. Julen har varit lätt hektisk, det är egentligen nu min julfrid infinner sig. Dagen innan julafton sov jag i princip ingenting, upp 6 och iväg till jobbet och spendera de nästföljande 14 timmarna där. Men jag skall inte gnälla, det var den lugnaste julen jag har varit med på Bukärrsgården. Gick mest och lallade och åt ägghalvor med majonär och räkor, mumma. Klockan 9 hämtade Robin upp mg och vi åkte hem till mamma & pappa i Särö för julklappsöppning. Eftersom jag är en sådan sann kapitalist så skall jag har stolpa upp mina julklappar, var glad om jag inte gör det i den ordningen jag öppnade dom, jag tänkte först göra så. ;)

# Underbar vit morgonrock fr. Charade, nu slipper jag stjäla Robins hela tiden!
# Världens sötaste pyjamasbyxor med broderier och spets, från Bon'aparte. Sötaste jag sett.
# En bordsalmenacka med bilder på mig och Robin från syster.
# Första säsongen av Weeds från Robin.
# Glöggmuggar i vitt porslin.
# Högannässkålar, av tapasmodell. Vita och blåa innuti. Perfekta!
# Rött stelt armband i rött och guld inhandlat i Kina från lillasyster, plus röda nessecärer också inhandlade i Kina.
# Halsband och örhängen med trollsländor i guld.
# Världens sötaste lilla svarta väska för make-up'en du skall ha med dig ut, fullproppad med Elisabeth Arden-läppglans i olika nyanser.
# Dagkräm fr Lumene.
# "Hur du förstår din katt", från mamma ;)
# "Svampplockarens son", av Marie Hermanssson från mammma.
# Liten nessecär från Pink Label, Friis&Co.
# Brun lite större kuvertväska i krokodilmönster.
# Håraccessoarer från Prickig Katt.
# Stor svart väska i skinn & tyg med franska liljan, INTE Friis&Co. Skitsnygg!
# Prenumeration på AlltomMat :D
# Strumpor.
# 12 små tallrikar, Svenska slott heter serien. Från farmor, tidigt arvegods.
# Köksknviar, mest till Robin men jag skall också använda dom :)
# Tofflor.
# 2 muggar och en form från Ostindia.
# Brunt skinnskärp.
# Liten mår-bra-bok av Mark Levengood.
# Silversmycke från storasyster, men hänget "Faith". Har det på mig nu.
# Skolsaker, pärmar, fina anteckningsböcker osv.
# Ljus.
# Marscara och läppglans i samma förpackning.
# Lite söta prydnadstomtar från släktingar.
# Två fina marmelader i vackra burkar.
# Pengar.
# Vin.
# Den mest fantastiska kappa jag sett, en svart klockformad modell från MQ med volanger! Så himla jag, tack mamma!
# En väska till min netbook (liten laptop) jag skall åka och köpa nu med pappa :)

Så så var det med det :) Vi var inte klara med alla julklapparna förren vid halv 1, vi hade suttit i 3 timmar framför granen. Mamma hade slagit på stort i år! Vid den här tidpunkten gick även mina ögon i kors, raka vägen hem och i säng. Fem timmars sömn, sedan upp till jobbet igen. Direkt efter jobbet åkte jag och Robin och åt juldagsmiddag hos farmor, mitt års fösrta julbord.. Jättegott! Nubbe och sill, jordärtkocksgratäng, skinka, grönkål och senap. Helt lagom, jag är egentligen inte så förtjust i julbord, men detta var helt perfekt. Julklappar och lite vin, taxi hem igen vid 7. Satt med Robin vid lite levande ljus och ett glas vin i tre timmar, vi pratade om julen och allt runt om kring. Stöp i säng, mysigt! Nu skall jag som sagt iväg och köpa dator med pappa (kan också blir en digitalkamre som man kan ta kort under vattnet med), men här kommer några bilder från jul!

God fortsättning på er!

xxx Luutra


Julbord på BG :D

Van och Amanda vid granen.

Mamma's gran, men danskt tema. No shit :P

Nyklippt lillasyster.

Mina underbara renstrumpr jag fick av Sandra var på!

Mamma och pappa försöker styra upp.

Jag i morgonrock och tomteluva.

Sten "farfar" dukar.

Jag & Robin hos farmor.

Farmor & Sten

Jag och mina älskling, 7:e julen tillsammans.

Inga kommentarer: