28 dec. 2008

In? Jag kommer knappt ut!

Ibland känns det så skönt att ha gjort grejer, om jag är ledig i ett par dagar och bara går runt och slappar får jag lite ångest. Igår var jag på bio med mamma, såg The Duchess igen och den var såklart jättebra, igen.. :) Var och åt meze och musslor också, jättegott.
Var hemma vid 9-tiden från stan igen, slog Mikaela en pling och åkte in till stan igen. Snabba vändningar. ^^ Mötte upp några kompisar till henne, gick till jazzhuset och tog en öl. Lång kö. Sen tänkte jag och Robin dra hem, men ångrade oss på Järntorget och gick till Lotusbar. Denna bar som jag tjatat om i minst ett år, tjat, tjat. Blir man glatt överraskad då man inte ens tror att man skall komma in (25 årsgräns), utan istället mer eller mindre blir insläpad? Service på högsta nivå, världens trevligaste värd som tog hand om våra jackor, (gick ut ur garderoben och hjälpte oss av med dom) undrade vad vi var sugna på och gav sedan sina rekomendationer om i vilken bar på stället vi borde befinna oss i. Jättefina lokaler, inglasade japanska körsbärsträd, neonbarer, ljuslyktor och statyetter överallt, och självklart en Buddah i guld, ca 7 meter hög. Toaletterna skall vi inte prata om, det märktes inte att det någonsin varit någon där innan du. Vi drack lite vin, en whiskeypinne, och åt lite ostar med fikonmarmelade. Godis. Sedan mötte vi Mikaela igen, förvirrad och ensam på Burger King, missade en nattbuss (dom har flyttat på dom, den gick raka vägen förbi våra snopna näsor), och tog oss sedan lyckligt hem. Sent, men väldigt städat. Legat och mys med Robin idag, skall dammsuga snart och sedan kanske åka och handla lite mat. Behövligt.
Imorgon börjart min sista schemavecka på Bukärrsgården. Närsta måndag börjar skolan. Weee!

Luutra





Inga kommentarer: