11 dec. 2008

Stoppa lek! (Om man inte vill vara med)

Imorgon, the D-day. För dryga månaden sedan, satt tre naiva kollegor på en balkong och snackade fest. Fest i allmänhet. Samtalet ballade ur, och resulterade i en månad av ångest, panik, nedgåtna (jodå, det heter så) kuddar på nätterna, nederlag och uppgångar. Och en hel del skratt. Nu är vi nära målet, flickor. Imorgon gäller det.

Veckan är varit ett enda stort ludd. Jag har bit för bit gnagt av min ångestpinne, fylld av måsten. Detta är resultatet.

* Skrivit klart min ansökan för valideringen, samt ansökan till de andra kurserna.

* Handlat klart resten av julklapparna.

* Sara har lagt upp min klänning till perfektion, samt att jag har köpt alla accessoarer som jag skall ha till. Strumpbyxor, örhängen, torrschampo och lösögonfransar.

* Lämnat prover på labb.

* Skickat efter personbeviset som skall med min ansökan.

* Handlat all mat och vin till middagen imorgon.

Idag skall jag jobba, marinera fläskfilén, bränna julskivorna och försöka samla ihop mig och mitt liv. Jag skall dessutom hämta glas till pannacottan och posta den där reg-lappen. Icke att för glömma!

Här kommer menyn för imorgon.

Fördrink
Jurek's juldrink på vitvinsglögg & Calvados
Pepparkakor med ädelost
nötter & clementiner

Varmrätt
Vitlöksbakad fläskfilé med tomat & citron i ugn
Potatistarté med permesan
Julsallad på färsk spenat, äpple och valnötter

Dessert
Vaniljpannacotta med kardemumma och apelsinjelly, toppad med vit och mörk choklad.


2 kommentarer:

Amanda Glimstedt sa...

Min julbords-sallad där ja.

Vet du förresten, jag lärde härom dagen ut just det uttrycket "stoppa lek" till tre tjejer på jobbet som inte kan hålla sams när de leker (så kan de pausa och prata inna det hela ballar ut). Lustigt.
Kram

Anonym sa...

Det var fint, jag var nöjd ;) Tack så mkt för att jag fick komma.