11 juli 2011

Hårdilemman #2

Jag velar med hur jag skall göra med mitt. Hår. Den här veckan har jag i alla fall bestämt att jag måste bestämma mig. Haha. Hrm.
Blond är fint (och det blir säkert superbra bara jag kommer till frisören och får det färgat och klippt), men det sliter på håret och jag orkar verkligen inte se ut som ett risbo i huvudet om jag inte håller på och plattar/lockar/styla det just nu.
Men vill jag verkligen bli brunett igen..? Redan..? Åh, så svårt.




Från både frisören och som jag själv sett på diverse skönhetssidor så finns det en olja som är ny på marknaden, och som går under namnet Marocko Oil, eller Marrakesh Oil, och skall tydligen vara super både för att reparera skadat hår och som styling. Tyvärr är den ganska dyr, en liten flaska går på 400 kronor men skall nog vara ganska dryg också. Jag är lite nyfiken på att prova, men jag skall googla lite först så jag ser att folk verkligen tycker att det blir skillnad på håret. Såhär beskriver man oljan på Kick's hemsida:

En rik, närande olja som kommer från Marocko. Den innehåller många ingredienser som hjälper till att reparera och skapa ett lyxigt, hälsosamt hår.
Marocko Oil är en lättviktig oljebehandling för alla hårtyper, skapad med en speciell blandning av ingredienser som hjälper till att skapa ett mjukt, glansigt hår i superb kondition.



Inga kommentarer: