5 juli 2011

Tisdag.

Klockan är elva och jag har släpat mig upp, bokstavligen. Det blev lite sent igår, jag och Robin satt uppe till ett och tittade på film trots att stackaren skulle upp och springa klockan 5 i morse. Men så går det.

Igår hade jag min lediga dag. Förmiddagen tillbringade jag dels på jobbet (där jag sa upp mig) och dels hemma hos mamma där jag drack kaffe och pratade framtid och akademiska studier. Just nu är jag så glad, jag hade ju mailat en forskare vid Lunds universitet som är etnolog och håller på med matfrågor, och han mailade tillbaks igår och hade jättefina uppslag och tips inför min C-uppsats i höst.

Idag jobbar jag kvällen, och tiden innan jag skall cykla dit så borde jag städa huset och förbereda för grillningen imorgon, Liam och Alexandra kommer hit. Hoppas vädret är okej. Dammasuga och torka av på övervåningen, marinera köttet, koka potatis, diska... Robin för ta uteplatsen och tvätten ikväll när jag är på jobbet.
Dags att sätta i gång.

Inga kommentarer: