11 juli 2011

Settlements with yourself.

Hemma från jobbet. Robin ligger i soffan och tittar på någon film och jag väntar på att att folk skall börja dö i filmen, han lovade att byta kanal när han hade listat ut vem mördaren var. Robin är faktiskt väldigt duktig på det, till skillnad från mig. Vilket på ett sätt är bra, som i sådana här situationer. När Robin listat ut vem som är mördaren (vilket ibland kan ske redan efter 10 minuter in i filmen) så blir han uttråkad och tycker att det ändå inte är någon idé att titta klart; och jag får se på det jag vill titta på. Vilket vanligtvis är ett mat- eller husprogram på kanal 8.

Idag är det måndag och jag har precis avverkat den första kvällen av 4 den här veckan. Plus ett dagpass. Den här veckan har jag inte särskilt mycket inplanerat, förhoppningsvis blir det fika med söta Sara på torsdag och dessutom skall jag försöka få tummen ur och bestämma något med Mikaela. Ett glas vin på Storan med Sophia vore inte fel heller.

Skall jag vara ärlig så känner jag hur sommaren bara rinner iväg och jag sitter inomhus och ser eländet försvinna med en rasande fart. Varje år så går jag och väntar på sommaren i månader och sedan när den väl är här så har jag inte ork eller lust att göra något med den. Här om dagen så stod jag och Robin iförda badkläder i köket, med väskan packad och redo att gå ner och bada. Bada, sola och dricka saft. Strålande sol såklart.
"Vad är det med dig?", frågade Robin. Kom nu!
"Jag har ingen lust längre", pep jag tillbaks.
Stor suck från Robins håll. Jag kan villigt ta på mig skulden och erkänna att det förmodligen är mitt fel att Robin inte har badat en enda gång den här sommaren, förutom i Lygnen igår då, men det räknas inte. Jag borde verklugen bli bättre på att ta till vara på tiden och faktiskt göra något med den. Och se till att inte backa ur hela tiden. Därför lovar jag mig själv...

* Den här veckan skall jag bada (med Robin) minst en gång. Jag skall se till att ta med mig ett par revben samt en kall folköl och NJUTA.
* Åka ut med båten om vädret tillåter.
* Plantera om de där blommorna jag har lovat mig själv i två veckor.
* Få tummen ur och bestämma hur jag skall göra med håret plus boka tid.
* Dricka vin minst två gånger med tjejkompisar.
* Klippa gräsmattan. Hela. Inte bara framsidan.


Okej?! Okej.

Inga kommentarer: