14 sep. 2011

Finlunch. (Recension)



Nu är jag precis hemkommen från dels plugg på Pedagogen och dels långlunch med mamma på Blomstermåla. Blomstermåla är en restaurang/café/festvåning/bar som ligger i det gamla stationshuset här på Särö. Förr gick det ett tåg hit, ändå från Linnéplatsen inne i stan ut till ändstationen i Särö. Blomstermåla ligger vackert vid havet och på somrarna är deras stora uteservering riktigt populär. Eftersom jag kommer från Särö så är Blomstermåla "kvarterskrogen".
Kvalitén på mat och service har skiftat på Blomstermåla med åren och de olika ägarna. Generellt kan man säga att Blomstermåla är lite för dyrt i relation till vad de serverar, och jag antar att det är mycket "läge" och "namn" man får betala för. Men oavsett så är maten bra om än kanske inte fantastisk.
Jag kan där emot rekommendera er att besöka Blomstermåla under luncherna, då ligger priserna och maten i ungefär samma nivå.
Idag åt jag och mamma en fint stekt biff skuren i tunna skivor tillsammans med en god sås, grillad småpotatis och rotfrukter. Till dessert blev det en underbar pavlova med en likörcréme och hallon. Mums!

+ Fantastiskt läge, perfekt för en sommaröl eler långlunch!
- Servicen kan det vara lite si och så med, plus att priserna kan vara i överkant.





Inga kommentarer: