29 sep. 2011

På't igen - last friday night.

Ute ligger dimman tät och jag har precis fått kläder på mig. Fredag idag men det blir lugnt för min del - jag skall bara plugga, titta på film och äta någon god mat. Jag laddade ner en del film här om dagen och jag har inte hunnit se en enda, så jag tror att jag har 4-5 filmer att plöja ikväll. Mysigt.

Mer då? Idag måste jag bli färdig med hemtentan. Jag har slappat alldeles för mycket den här veckan. Jag har desstuom skickat iväg ett mail till Allt om Mat och väntar spänt på svar.
(Tänk om de svarar och erbjuder mig ett jobb! "Hej du Julia - vi behöver en kompetent reporter som kan tänka sig att resa, äta massa god mat och sedan skriva om det - vad säger du om det?! Lägenhet i city är redan kirrat - SÅKLART i ett kattvänligt område! Klart att du får ha ett etnologiskt perspektiv! Din karl kan få börja som elektriker här på redaktionen om han vill. Ha det bar så ses vi!" Den du.)

Lite handlingsångest inför ikväll - jag har verkligen ingen inspiration. Känner för strömming, det kanske vore en idé? Inlagda lingon, frasiga strömmingsfiléer och ett gott potatismos. Det känns gör-bart och bra för en fredag. Bäst vore det förstås om man hade kunnat få med en dessert där. Nej, nu får jag sluta svamla och fortsätta göra mig i ordning - min skjuts kommer om en halvtimma och jag har varken ätit frulle, sminkat mig eller plockat ihop mina grejer. Slarva!



Inga kommentarer: