17 feb. 2012

Det kallas FLYT.

Bläddrar bland papper, dricker kaffe och är på snuskigt bra humör för tillfället, trots att det är fredag och jag tillbringar hela dagen med plugg respektive jobb. Ute skiner solen och temperaturen ligger på härliga fyra plusgrader i ett soligt Göteborg. Läsning och anteckningar flyter på som aldrig förr, jag har en fin ny tröja på mig och nästa vecka har jag trevligheter som quiz, fikor och barhäng framför mig, som varvas med roliga föreläsningar och bra läsning. Robin berättade i morse hur mycket han trivs på sitt jobb, mina kurser rullar på som de skall jag ser näst intill fram emot mina hemtentor i vår som skall behandla spännande och intressanta ämnen. Vi ligger i startgroparna för att köpa ny bil och om någon månad skall vi avsätta den första riktigt summan på en stabil och bra siffra till ett hus/lägenhet. Till sommaren skall jag jobba lagom mycket och andra veckan i juni placerar vi oss på en klapperstensstrand i varma härliga Grekland för att fira tio år tillsammans. Läget känns schysst nu...



Inga kommentarer: