27 feb. 2012

Hårrutiner.

Någon gång då och då får jag frågan om det inte är jobbigt att ha långt hår och sköta det osv, och japp, så är det såklart. Skitjobbigt på vissa sätt faktiskt, men himla skönt på andra. Jag slipper tex ha en frisyr som måste putsas på en gång i månaden, och OM jag inte vill så kan jag faktiskt bara slänga upp håret i en knut på morgonen. Dock sväljer mitt hår en himla massa produkter för att hållas i skick, vilket är dyrt. Dels beror det på min frissiga kvalitet, dels beror det på att det är blekt och dels beror det på att jag har en hårbotten som har bråkat med mig sedan jag varit liten. Men men. Jag försöker att inte tvätta det för ofta, är jag duktig så blir det tre gånger i veckan, men då håller jag mig så gott jag bara kan. När jag vet att jag inte behöver visa upp mig för folk så har jag oljor och cremer i hår och hårbotten, både frisörgrejer, mumbo-jumbo-prylar och ett par olika medicinska saker jag fått utskrivet. Kletigt å' gött. När jag tvättar håret som vanligt, och inte har tex. silverschampo, medicinska schampon, inpackningar och andra specialare i så blir det följande efter tvätt:





Inga kommentarer: