13 feb. 2012

Min Valentine-variant. (Mat och kärlek, kärlek och mat...)

Det må vara komersiellt mambo jumbo, och få "högtider" upprör så många som Alla hjärtans dag, men jag tycker det är mysigt ändå. Kort- och nalleindustrin kanske man kan bojkhotta, men varför bojkhotta den man älskar?

Hade jag inte hafe lång föreläsning till klockan 21:00 ikväll, och hade inte Robin jobbat jour, så hade vi slagit till på en flaska bubbel av den plånvägsvänliga sorten, en god skaldjursrisotto och någon liten chokladbit till dessert. Det behöver inte vara mer än så. Lite fin musik och ett litet symboliskt paketbyte, nytvättade lakan i sängen, lite ljus... Ja, ni fattar.



Jag har precis gott upp ur sängen här hemma, kokar ett ägg och lyssnar på nyheterna. Hade Robin varit hemma hade jag gett honom en kopp kaffe och en chokladcroissant ;) Nu blir det ensamfrukost istället, tillsammans med lite läsning. God morgon på er!



Inga kommentarer: