12 feb. 2012

Jag och glasmästrarn'.

Jaha. Måndag morgon och jag har fått tag på ett glasmästeri som skall komma ut och kika på fönstret, täcka och sätta in om de inte måste beställa. Alltså, jag kände mig så himla dum...

Glasmästaren: Står du utanför fönstret?
Jag: Jupp.
Glasmästaren: Kan du se om det är av blablablAA-typ eller av dadada-typ?
Jag: Öh.. Va'?
Glasmästaren: Är det en sådan eller sådan där ram runt om? Kan du dra fingret runt balblaBLA om känna om det är dadada?
Jag: Mmm... (Känner lite på fönstret för syns skull) Mjaaa... Jag förstår nog inte riktigt ändå.
Glasmästaren: Är det trä eller gummi runt fönstret?
Jag: (Förstår fortfarande inte riktigt vad jag skall titta efter och var) Jo... Trä. (Gissar)
Glasmästaren: ("Typ") Okej, då är det svindyrt och kommer ta jättelångtid att beställa så din granne kommer nog frysa ihjäl innan han får sitt fönster. Men vi kan komma och täcka i alla fall.
Jag: Tack så mycket.

Alltså, jag har en magkänsla av att det faktiskt var det första fönstret han pratade om, och inte det andra jag sa. Men vi får väl se, han lär säkert märka skillnaden när han kommer ut. Hoppas jag. För annars blir det dyrt och onödigt för mig. Tänk att man måste göra allting själv..!



Inga kommentarer: