13 feb. 2012

Matplanering med massor av fett och protein...

Jag hade ju egentligen sagt att jag inte skulle väga mig, men efter en veckas LCHF så kunde jag inte hålla mig. Jag viskar, ok? (Tre kilo ner...) Okej, nogpratat om det!

Idag är det måndag och ny vecka innebär en ny matplanering för veckan. Den här veckan har planerats efter kokböckerna Dr. Dahlqvists LCHF samt Ät fet mat - bli frist och smal. Sett ur mitt vanliga kokboksperspektiv så vill jag ju inte direkt påstå att böckerna var särskilt upphetsande och något jag drömmer om att ha i min bokhylla, och då är det ju en himlans tur att det finns bibblor! Dessutom finns det väldigt mycket LCHF-recept på internet, både på speciella hemsidor, bloggar och forum. LCHF-mat är oftast väldigt enkel, innehåller få ingredienser och snabbmagad. Väldigt bra vardagsmat, god men inte särskilt spännande. ;) Brevid kåldolmarna ligger det något som ser ut som potatismos, men det är det ju såklart inte, utan LCHF-anhängares stora favvo "blomkålsmos". Smör, blomkål och kryddor. Skall vara riktigt gott! Här kommer veckans meny:








Inga kommentarer: