8 juni 2012

Dole's cole slaw-kit.

Till min förvåning upptäckte jag i butiken här om dagen att grönsaksjätten Dole, i Sverige mest kända för sina bananer, har börjat producera ett "cole slaw-kit", och om jag inte minns fel så kostade påsen runt 40 kronor. Då fick man morötter, kål och en färdig dressing för det priset. Nu skall jag vara lite pretto och kalla detta riktigt dåligt. En colw slaw svänger man ihop hemma på 5 minuter, antingen med klassiska ingredienser eller så passar man på att ta vad man har i kylen. Derssingen består av de enkla ingredienserna majjo och creme fraiché/yoghurt/gräddfil. Salt och peppar. Kål och morötter är något av det billigaste som finns att köpa och blötvarorna finns säkert hemma i kylen. Att påstå att detta är en produkt för stressade människor som vill att det skall gå fort är missledande, för när kålröran väl är ihoprörd så kräver den vilket som en liten tid i kylen för att sätta sig och dra till sig alla smakerna.

Nepp, det här tycker jag var en riktigt dålig produkt, Dole. Människor behöver laga mat, och det här kändes som världshistoriens sämsta halvfabrikat. Dyrt och onödigt.


Inga kommentarer: