20 juni 2012

Tårtor, morgontemperaturer och jourjobb.

Klockan är lite över sex på morgonen och jag sitter nyvaken och gnuggar sömnen ur ögonen. Robin åkte precis till jobbet med kaffetermosen under armen. I eftermiddag går han på sin jourvecka vilket innebär att vi inte kan hitta på något direkt imorgon eftersom han måste vara utryckningsbar. Eftersom det blev så så jobbar jag också på lördagmorgon, så midsommar blir definitivt lugn för vår del i år. Istället skall vi fira hemma hos mamma och pappa tillsammans med systrar och massor av god mat. Jag har tårtan på min lott, och igår var jag och handlade de flesta ingredienserna. Det blir en amerikansk variant (såklart), en cheesecake på svenska sommarbär i två lager med oreo-botten och ricottaost. Blir nog bra. Jag var ute nu på morgonen och hämtade posten, och trots att det ser ut att bli en fin dag så var det kallt i luften. Inte som när man sticker ut sitt morgonrufs i Grekland, direkt...

Snorkling och självutlösare på Antisamos kl 8:00 på morgonen.



Inga kommentarer: