2 juni 2012

Sommar på en tallrik

Idag gjorde jag och Robin en riktigt bra lunch som jag gärna vill dela med mig av. I butiken köpte vid whiskeymarinerat fläsk av någon sort, för att göra det enkelt för oss. Till det några goda paprikakorvar. På sommaren får man fuska lite, tycker jag! Istället lade jag krutet på potatissallad och tillbehör. Här kommer receptet.



Ingredienser

korvar
ett gott kött att grilla
zucchini

färskpotatis
parmesanost
färsk persilja, fint hackad
olivolja
salt och peppar från kvarnen

jordgubbar
färsk basilika
olivolja

gräddfil
dill

Gör så här: Koka potatisen mjuk, behåll skalet på. Mortla basilika och häll i olivolja. Salta lite. Marinera jordgubbarna och låt dem stå i rumstemperatur. Riv osten och blanda med färskpotatisen, olja, persilja, salt och peppar. Mosa lätt. Konsistensen blir bäst med bara en gaffel, det skall inte bli potatismos. Grilla kött, korv och zucchini. Servera med gräddfil och dill.
lite salt



Inga kommentarer: