12 jan. 2009

Att bli vuxen - ett manligt dilemma

Suck suck suck. Vad säger man?

Måndag - Ledig. Fika och spendera dagen med Alexandra.
Tisdag - Jobba 7-15.00 Avboka läkartid 15/1.
Onsdag - Ledig. Rida.
Torsdag - Jobba 16-21.00
Fredag - Jobba 7-15.00

Lördag - Ledig.
Söndag - Ledig.

Jag blir så trött, när saker inte går som de skall. Så mycket saker som borde ske per automatik, men när de inte gör det så blir det en himla massa jobb.

"Ja, älsking, jag skall fixa det." Eller hur.
"Ja älskling, jag skall sätta upp den." Eller hur.

Den bästa:

"Ja, äslking, jag har betalat den." ELLER HUR.

Idag har jag lekt med Alexandra i princip hela dagen. Jag har druckit latte och ätit fralla med skinka. Jag har legat framför Alexandras laptop i hennes soffa och druckit kaffe. Och jag har ätit fläskfilé i panna och lekt gissningslekar.

Imorgon är det tillbaks till verkligheten, jag blir utsparkad ur min luddiga helgfantasi rakt ut i den kalla grå vardagen. Ute regnar det, dripp dropp, och så har det gjort hela dagen. Fy bubblan, 3 månader framför oss i totalt helvetesmörker. Jag längtar bort, till bländande snö och kritvita, fluffiga pister.

Kläppen snow-park, störst i Norden & fylld med snigga freestylare :)

Inga kommentarer: